دبیرستان سیدالشهدا (ع) بوئین زهرا

وبلاگ رسمی دبیرستان سیدالشهدا (ع) بوئین زهرا

دبیرستان سیدالشهدا (ع) بوئین زهرا

وبلاگ رسمی دبیرستان سیدالشهدا (ع) بوئین زهرا

۱۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۰:۰۹

نکات دینی و احادیث بزرگان

اداب مسجد رفتن

و با حالت ارامش و وقار به حانب مسجد روانه میشوی و به وقت بیرون رفتن از خانه به قصد مسجد میگویی:

به نام خدایی که مرا افرید پس مرا هدایت میکند و به من میخوراند و مینوشاند و چون بیمار شوم شفایم میدهد و انکه مرا میمیراند سپس زنده میکند و آنکه طمع دارم خطایم را در روز جزا بیامرزد.خدایا به من حکم ببخش و به شایستگام ملحق کن و نزد آیندگان خوشنامم فرما و مرا از وارثان بهشت نعیم قرار ده و پدرم را بیامرز.

چون خواستی وارد مسجد شوی ابتدا کفه کفش خود را ملاحظه کن که الودگی همراه ان نباشد بعد پای راست را مقدم بدار انگاه این دعا را بخوان: بنام خدا و به ذات خدا و از خدا و به سوی خدا و بهترین همه ی نام ها برای خداست بر خدا توکل نمودم و جنبش نیرویی نیست مگر به خدا.خدایا بر محمد و خاندان محمد درود فرست و در های رحمت و توبه ات را به روی من باز کن و در های نافرمانیت را به روی من ببند و مرا از زائرانت و اباد کنندگان مساجدت قرار ده و از کسانی که در شب و روز با تو راز و نیاز میکنند و از انان که در نمازشان افتاده حالند و شیطان رانده شده و تمام لشکر های ابلیس را از من دور کن.

نکات مستحبی

هنگام خوابیدن در شب با وضو خوابیدن مستحب است.

هنگام خوابیدن خواندن دو مرتبه حمد و سه مرتبه توحید ختم قران است.

هر کس نیت کند که کاره مستحبی انجام بدهد بعد از مرگ او نیز ثواب اینکار به روحش میرسد.

کسی که اذان میگوید حکم شهید را دارد.

هر کس قبل از نماز مسواک بزند و دهن خود را خوشبو کند از هفتاد و دو رکعت نماز بهتر است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۶
Admin

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی